vanwerdeflorida2018.reismee.nl

We zijn weer onderweg

De voorbereiding op deze vakantie verloopt hetzelfde als alle voorgaande jaren. Nadat wij weten wanneer we willen gaan, begint het speuren naar vliegtickets, de huurauto en de hotels. Net als ieder jaar wordt de routeplanning nog enkele malen omgegooiid. Zelfs enkele weken voor vertrek besluiten we niet bij Dave langs te gaan in Ft Myers door te kiezen voor een hopelijk leuk avontuur op Key West.

Het lijstje moeten we nog effe doen voor we vertrekken is zaterdag iets langer dan normaal. Maar gelukkig zit er op het einde van de dag o.a. een nieuwe filter in de zwembadpomp, weten we de pincode van de creditcard weer en staat er muziek op de USB stick, zodat Alie B en Ronnie Flex ook in de huurauto afgespeeld kan worden. Ook kunnen we op ons gemak nog even gedag gaan zeggen bij de opa’s en oma’s.

Dan is het toch al 23.00u en over 3 uurtjes gaat de wekker. Ondanks het tijdstip is het behoorlijk druk op Schiphol,, wij zijn een half uur te vroeg maar kunnen toch al inchecken en de koffers afgeven zonder in de rij te hoeven wachten. Bij de overstap in Frankfurt is het aanzienlijk drukker, maar ook hier mogen we achteraf niet klagen.

De vlucht naar Miami verloopt ook spoedig, de helft van de tijd brengen we dan ook slapend door. De douane in Miami verloopt daarentegen moeizamer. We moeten eerst bij een Kiosk onze paspoort scannen, vingerafdrukken nemen en een foto laten maken m vervolgens te lezen dat we toch even persoonlijk langs de officer moeten. Overigens lijkt het erop dat iedereen deze melding krijgt en gaan we voor de tweede keer in de rij staan. Hier hebben we dan toch weer een gelukje want onze rij gaat dubbel zo hard dan de andere rijen en ook kunnen we onze koffers inmiddels zo van de band pakken.

Bij de autoverhuur testen we de navigatie die ons al sinds 2012 door Florida begeleid. Die heeft er echter weinig zin in en geeft aan dat hij nog in Orlando zit... Eerst de auto maar ophalen en kijken we daarna wel naar plan B. Jordy maakt de keuze voor een rode Ford Mustang cabriolet. Plan B voor de navigatie blijkt te werken dus opgelucht gaan we richting de garage. We openen het dak van de auto en plaatsen onze bagage, wat een bak weer zeg! Tot onze verbazing blijkt de auto zelfs voorzien van een navigatiesysteem, dat komt wel heel mooi uit. De navigatie begeleid ons vlot naar ons eerste hotel. Even snel naar de supermarkt en een Big Mac bij de buurman is het hier inmiddels 20,00u, maar zitten we zelf nog in het ritme van de Nederlandse tijd van 6 uur later en vallen we als een baksteen in slaap.

Groetjes Jimmy & Jordy

De vier dees

Wat fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en weer heelhuids zijn aangekomen! Nu lekker genieten geblazen! Have lots of fun!

Ilse en Bas

Wat een gave bak! Geniet ervan samen!