vanwerdeflorida2018.reismee.nl

Onderweg naar Orlando

We starten de donderdag met een heerlijk uitgebreid en gezond ontbijtje bij het hotel, de komende twee dagen zullen we dik 639 kilometer gaan rijden. Voor vandaag staat het eerste gedeelte richting Florida City op het programma. Het plan is om onderweg te stoppen bij het Honda Bahia National Park om daar even een frisse duik te nemen en wat te gaan snorkelen als onderbreking van de autorit.

Het is zonnig weer dus de kap gaat naar beneden. Aangekomen bij het Honda Bahia park, beginnen we toch te twijfelen. Er hangt een smerige geur, waarschijnlijk rottend zeewier of zoiets. Dat wordt hem niet en dus besluiten we door te rijden. We stoppen onderweg nog wel een keer bij de Publix voor wat broodjes en een zakje snoep.

Toch zijn we nu redelijk vroeg bij ons hotel in Florida City, waar wij inmiddels vaste gast zijn. Wij logeren hier nu voor de vijfde keer. Gelukkg zijn er al kamers beschikbaar en kunnen we inlchecken.

Om half drie heeft Jordy afgesproken om zijn moeder even te FaceTimen omdat ze vandaag jarig is. Vanuit de hotelkamer is er een slechte internetverbinding, maar bij het zwembad gaat het een stuk beter.

Na het zwemmen bezoeken we een kleine outlet mall, waar we direct kunnen slagen. Jordy heeft twee sport shirtjes gevonden bij Under Armor. En bij de Calvin Klein shop vinden we beide een jogging broek die erg lekker zit

s’Avonds staat de eerste keer deze vakantie de Golden Coral op het menu. Na twee keer een medium steak en een rondje dessert zitten we dan toch echt vol.

Als we terugkomen bij het hotel, zien we dat de buren ons zitje hebben weggenomen en daarnaast een loei van auto op onze parkeerplaats hebben gezet, iedereen heeft een eigen parkeerplek voor de hotelkamer. Als de buurtjes even niet opletten staat het zitje weer bij ons voor de kamer haha

Vrijdagmorgen starten we wederom met een lekker ontbijtje, waarbij na opvalt dat er ontzettend veel Nederlanders in het hotel zijn deze keer. De meeste hebben een complete rondreis geboekt en dit hotel zit inmiddels in een pakket.

Vandaag staat het tweede gedeelte van onze reis naar Orlando op de planning, een tocht van dik 4 uur. We willen graag nog een airboat tocht maken deze vakantie en besluiten die deze morgen in te plannen. Doordat wij twee jaar geleden goede ervaringen hebben opgedaan bij Buffalo Tiger Airboattochten, kiezen we ervoor om de toch al lange tocht nog iets langer te maken en nogmaals bij hen een tocht te doen,

De tocht is wederom geweldig en onze gids neemt ons deze keer mee naar een oud indianen dorp. Ook roept hij een afgerichte alligator uit het water, Althans zo lijkt het, want de alligator komt netjes voor en het lijkt er op dat hij een knuffel geeft aan onze gids. Erg mooi m te zien hoe de gids met de alligator omgaat en precies weet hoe hij met het dier om moet gaan.

De navigatie geeft aan dat we nog dik 4 uur zullen moeten rijden naar Orlando. De tijd vliegt echter vooruit en we kunnen zonder file naar Orlando rijden. Bij Orlando wordt het drukker en hebben we een beetje last van de avondspits.

Nadat we eerst bij het verkeerde hotel staan, de navigatie pakte het opgegeven adres niet, werden we netjes naar het juiste adres gestuurd. We zijn benieuwd of alles goed is gegaan met de booking, we hebben namelijk een kamer geboekt die op alle andere sites dik 200 Euro duurder is. Enige nadeel is wel dat we met zijn tweeen in een tweepersoonsbed zullen moeten slapen.

Wij worden echter bijzonder gastvrij ontvangen en de booking is ne5jes doorgegeven aan het hotel. Tot onze grote verbazing, ligt onze hotelkamer niet ergens achteraf, maar heerlijk op de begane grond met de auto bijna voor de deur en het zwembad op 10 meter. Ook heeft de kamer twee tweepersoonsbedden, geluk was aan onze zijde deze keer.

Het zwembad en de jacuzzi worden uitgebreid getest door ons en hier zullen we de k9mende week bog regelmatig te vinden zijn.

Morgen staat het eerste bezoek aan Universal Studio’s op het programma. Omdat we toch wel behoorlijk moe zijn nu, weten we nu nog niet hoe laat we gaan.

Tot een volgend verhaal

Groet Jordy en Jimmy

Ilse en bas

Ja ik was heel blij dat ik Jordy weer even zag! Have fun today!

Opa en oma Sjors

Fijn weer wat van jullie te horen Jullie hebben het goed naar de zin zo te lezen Hoe bevalt de mooie auto? Een beetje bekomen van de haaien vangst(een hele onderneming met veel lef hoor Ik hoop dat de rest van de vakantie ook zo fijn voor jullie verloopt

Erik en Carly

Was toch lekker knus geweest met zijn tweetjes in een bed? Fijn dat jullie het Zo naar de zin hebben. Groetjes en nog heel veel plezier.

Raapjes

Wat een heerlijke vakantie weer zeg! En tjonge.... wat een vangst, het heet niet voor niets sportvissen, want het is hard werken.. Enne wie haalt het haakje uit de bek? ?. Mooie foto’s ook! Geniet er nog van! ?

Raapjes

Ik zie nu dat ik op het verkeerde verhaal reageer en dat ik al had gereageerd op het vissen ???. Anyway, have a Nice time!!